24 Şubat 2013 Pazar

ARENA Çöplüğü

      Geçtiğimiz aylarda Türkiye'nin birçok şehrine modern ve yükse kapasiteli stadyumlar yapılcağı haberini okuduk. Söz konusu şehirlerdeki taraftarların kimileri buna çok sevinirken, kimileri ise üzüldü. Hatta yeni stadyumu istemeyip kızanlarda oldu. Çünkü izlenim, devletin yeni stadyumu yaparken, eskisinin çok değerli arazisine el koyuduğuydu. Bu konunun işleyişi ve ekonomosi ile ilgili detaylı bir bilgiye sahip olmadığımdan herhangi bir yargıya varmayacağım.

      Olaya futbolun olmazsa olmazı seyirci tarafından bakmaya çalışacağım. Memleketim Mersin. Kendim ise Adana'da ikamet ediyorum. Otoban üzerinden Mersin'e sık sık seyahat ediyorum. Yolculuklarım sırasında Mersin' de inşaası devem eden stadı da görüyorum. Projenin resimlerini ve modern yapısını görünce stadyuma hayır demek güç. Fakat inşaatın ve Tevfik Sırrı Gür Stadyumu'nun yerlerini karşılaştırınca insanın kafası karışıyor. Çünkü mevcut olan stadyum tam anlamıyla şehrin göbeğinde ve ulaşımı oldukça kolay. Yeni yapılan stada ise nasıl gidileceğini inanın bilmiyorum.

      Futbolumuzun genel problemi statlara taraftar çekememek iken, bu tarz yeni stadyumların şehir ile alakası olmayan yerlere yapılmasını anlamak mümkün değil. Taraftarlarca öne sürülen başarısızlık ve bilet fiyatlarının fahişliği gibi bahaneler de gerçekçi değil. Öyle olsa şampiyonluk görmüş Bursaspor, bu seneki Antalyaspor ve bilet fiyatlarını 1 TL'ye kadar düşüren Kayserispor üç büyüklerle oynadıkları maçlar dışında da dolu statlara oynarlardı.

      Peki ne yapılmalı? Bence stadyumları olduğu yerlerde, en fazla 15 bin kapasiteli, gelenin rahatça ve güvenle maç izleyebileceği mekanlar olarak revize etmek lazım. Aksi takdirde bir büyük turnuvaya ev sahhipliği yapmak ümidiyle ülkemizi, dışı güzel ama içi boş ARENA'larla dolu bir çöplüğe çeviririz.


CUMALİ ÖNCALIR

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder