24 Şubat 2013 Pazar

Bütün Takımlar Bizimdir...

                                                      


                  Özellikle büyük camiaların taraftarları birbirlerininin takımları hakkında bir analiz yapıp eleştirse;  "Sen bir X takım taraftarısın. Git kulübünle ilgili yaz, onu eleştir,orda sanki problem yok, ordaki sıkıntıları halletmeden bizim takımımıza karışma" vs. gibi ilginç ve bir türlü anlayamadığım bir tavır içine giriyorlar.

                  Aynı şeyi kendimi bildim bileli taraftarı olduğum takımın, bakın açık açık söylüyorum Galatasaray  taraftarlarınca da defalarca yapıldığını gördüm. Onları da eleştiriyorum. İyi anlaşılsın diye yineliyorum; bu tavıra giren Galatasaray taraftarını da eleştiriyorum.Bir kulüple ilgili yanlış giden bir şeylerin ifade edilmesi, o konuya dikkat çekilmek istenmesi eleştiri yapanın illa o kulüple düşman olacağı anlamına gelmez. Öyle olsaydı ben Galatasaray hakkında (transfer, stat, yönetim içi kavgalar, futbolcular vs.) herhangi bir olumsuz görüş dile getirmezdim.

                 Kısacası burdan takımlarınızla ilgili yaptığımız nacizhane yorumları sadece başka takım taraftarı olduğumuz için değersiz kılmayın ve maksatlı olduğunu düşünmeyin. Maksatımız ne olabilir?  Takım içi dengeleri bozmak, sansasyon yaratmak mı? Yazarken bile gülüyorum. Takımım için yaptım diye şike, borçtan kurtaracağım diye zorunlu sermaye arttırımı, size yıldız izleteceğim diye kulübü kendine borçlu yapanlar cam ofislerinde rahat otururken burada onlar için kavga eden bizler, sadece birer taraftarız.


                 Ayrıca bir takımı desteklemek o takıma sahip olmak değildir. Örneğin ben Galatasaraylı isem sevdiğimdendir ama bu Galatasaray'ı benim yapmaz. Eğer o kulüp içerisinde tavrını beğenmediğim biri varsa o kişinin kendi problemidir ve ondan dolayı bende mesul olmam.  Yapılan hatayı görmezden geliyorsam, eleştirmiyorsam, olsun takım için yapıyor diyorsam işte o zaman ben de mesul olurum.  Hatayı yapanın da cezasını çekmesini isterim. Bu durum başka takım taraftarlarınca eleştirilirse "Siz karışmayın. Bu Galatasaraylıların problemidir." de demem. Çünkü bu ülkedeki her takım herkesindir arkadaş. Zaten ülkedeki problemlerle ilgili sadece konuşabildiğimiz şu dönemde onu da elimizden almayın...

Cumali Öncalır
http://concalir.blogspot.com
concalir@windowslive.com
                

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder